קידום אתרים בעמק יזרעאל

מה זה SEO?

פעם, טרום עידן האינטרנט, היו מחלקים לכל בית מדריך "דפי זהב". זה היה מדריך טלפונים עב כרס עם כל בתי העסק ומספרי הטלפון שלהם. עסקים שהיו רוצים להופיע במדריך ראשונים, היו קוראים לעסק שלהם בשם, ומוסיפים לפני השם את האות א', ולפעמים פעמיים. למשל א.א. מזגנים. ובכך, הבטיחו את מקומם בראש רשימת העסקים בקטגוריית השירות.

היום, מי שמחפש שירות תיקון למזגנים, פונה למנוע החיפוש ברשת ומחפש לפי מילות חיפוש הגיוניות, למשל – תיקון מזגנים בחיפה. מנוע החיפוש מאתר לו את כל נותני השירות הרלוונטיים למילות חיפוש. שרתי אחזור המידע של גוגל מטפלים כיום ביותר מ-60,000 בקשות (שאילתות) בשנייה(!) בכל דף תוצאות החיפוש יש לערך 50 תוצאות. את התוצאות בגוגל אפשר לחלק לשני סוגים עיקריים: תוצאות רגילות (הנקראות גם תוצאות חיפוש אורגניות) ותוצאות ממומנות (מודעות או תוצאות בתשלום). המבנה של תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל משתנה לעתים קרובות, ואם בעבר הוא הורכב מעשרה קישורים טקסטואליים, כיום הוא כולל כל מיני סוגים של תוצאות, מהקישור הסטנדרטי ועד תוצאות חיפוש לוקאליות (Local Packs),  תמונות, סרטוני וידאו, עדכוני חדשות, ועוד.

מבנה תוצאות החיפוש הממומנות משתנה כל הזמן. 

ישנם עסקים שלא יופיעו כלל בדף תוצאות החיפוש הראשון, וגם לא בעשירי.

מדוע זה קורה?

יש לכך סיבות רבות, חלקן קשורות באלגוריטמים של מנועי החיפוש, אך חלקן פשוטות מאוד להבנה –למשל, כשאתר העסק איננו מותאם נכונה למנועי החיפוש, הן מבחינה טכנית – בניית הדפים באתר, והן מבחינת התוכן/המלל שנמצא באתר ואיננו רלוונטי לרוב מילות החיפוש שנעשות על ידי קהל היעד.

אם כך, כולנו רוצים לראות את האתר שלנו מופיע ראשון, מה צריך לעשות?

seo3

SEO - קידום אורגני

ראשי תיבות של Search Engine Optimization, אופטימיזציה למנועי חיפוש.

שימוש נכון במילות מפתח ובניית האתר מבחינה טכנית באופן האופטימלי ביותר.

השימוש במילות מפתח חייב להיעשות בצורה מדוייקת וחכמה ולהתעדכן באופן שוטף.

התחרות על הניראות במנועי החיפוש משתנה באופן תדיר, ולכן עבודה טובה של קידום אורגני לאתר צריכה להיעשות באופן שוטף ומדויק.

seo1

קידום אורגני בנוי ממספר עקרונות בסיסיים:

מחקר מילים ושימוש במילות מפתח – מילות מפתח הן אבני היסוד של החיפוש בגוגל. השלב הראשון בקידום אורגני בגוגל הוא מחקר מילות מפתח מקיף הבודק באילו מילים וביטויים נוהגים הגולשים (הלקוחות עתידיים שלכם), להשתמש כשהם מחפשים בגוגל את המוצרים שאתם מציעים.

מחקר מילים גם מעריך את מידת הפופולריות מילות המפתח, (כלומר כמה פעמים חיפשו). מחקר מילים הינו קריטי בקביעת האסטרטגיה של הקידום האורגני, שיתבסס כמובן על רמת התחרותיות והאפקטיביות של הביטויים.

תוכן – תוכן איכותי, ייחודי ומדוייק הוא אחד מיסודות העיקריים של הקידום האורגני.כמובן שמילות החיפוש חייבות להיות בהלימה לתוכן עצמו, כלומר: יש לוודא שמילות המפתח מופיעות לא רק בגוף התוכן ואלא גם בתגיות השונות באתר, בתמונות וכדומה.

תשתית האתר, ארכיטקטורת האתר ומבנה הדפים – ישנם עקרונות בסיסיים שיש לשמור כשבונים אתר חדש או מקדמים אתר קיים. בנייה נכונה של הדפים והקודים יהוו בסיס קל יותר ליישום האסיטרטגיה השיווקית. ארכיטקטורת אתר ידידותית למנועי חיפוש כוללת כתובות URL קריאות ומסווגות לפי היררכיה; תפריטי ניווט וקישורים פנימיים; שימוש בתגי קנוניקל כדי להימנע מדפים כפולים ועוד.

אופטומיזציה של האתר – יש לטייב הן את התוכן והן את הארכיטקטורה הטכנית של האתר באופן קבוע. ברגע שיש תוכן שאיננו רלוונטי, או כשל טכני בקישוריות או בדף, זה פוגם במאמציי הקידום שלנו

שימוש ברשתות חברתיות – נתייחס בהקשר זה לשימוש ברשתות חברתיות ליצירת קישורים חיצוניים רלוונטיים שיסייעו לנו בקידום האורגני של האתר.

קישורים פנימיים וחיצוניים באתר - קישורים לאתר שלנו מתוך אתרים אחרים. למה זה חשוב?  מבחינת גוגל, קישור חיצוני, (כלומר, מחוץ לאתר שלכם), שווה ערך להמלצה

seo2

כמה זמן ייקח לאתר חדש להופיע בחיפושים הראשונים אחרי שיישמנו את עקרונות הקידום האורגני?

אין לכך תשובה חד משמעית. ומי שמבטיח לכם תוצאות מיידיות לא דובר אמת.

משום שהאמת היא מורכבת, והיא נגזרת של פרמטרים המשתנים כמעט אפילו מדיי יום, כמו – צפיפות הקטגוריה, (פופולריות המוצר), חוזק המתחרים, כמויות הפרסום הקיימות בקטגוריה וכדומה.

ומה אם האתר שלנו כבר קיים? האם נראה תוצאות מהירות יותר?

יש משמעות לוותק במקרה זה. אבל יש משמעות גם לתשתית האתר, כיצד נבנה? האם הוא נטול כשלים? האם יש ביקורות שליליות על העסק שמקושרות לאתר? וכדומה.

האם ניתן לקדם את האתר באופן אורגני לפי נגזרות של תקציב?

בהחלט כן, יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שככל שהאתר יהיה אופטימלי מבחינת טכנית ותוכנית (כלומר יתעדכן באופן שוטף), כך אפשרויות הקידום שלו מהירות יותר

מוכנים?

רוצים לבנות או לקדם אתר?

השאירו לנו פרטים וצוות המקצוענים שלנו יעשה בשבילכם את כל השאר